Kecemasan
tuk tuk tuk...
petanda msg masuk.

"Uda..mak jatuh, tangan patah..."

Degupan jantung terhenti.
Saya tak keruan. Segera msg kekasih dan kakak ipar. Beritahu berita yang sama.
Airmata mengalir. Resah.
Jumpa bos minta cuti kecemasan. bos luluskan. Terima kasih Puan Poh.
Menyiapkan tugasan yang diamanahkan sebelum cuti panjang.....10 hari.

Saya mahu segera pulang ke Johor. Ibunda kini di Hospital.
Saya sedih.. Saya risau.. Saya tak nak apa-apa berlaku kat mak..
Saya nak mak sihat-sihat.

Mak pernah rahsiakn sakitnya dari saya. Tapi mak tak berahsia dengan adik beradik yang lain. Katanya saya mudah sedih dan tak setabah yang lain. Jadi mak tak mahu saya risau. Ya, saya akui saya tak boleh tahu bila mak sakit-sakit. Saya seorang yang mudah risau. Dan seorang yang mudah sedih bila sesuatu berkaitan mak atau keluarga.

Mungkin kalau mak ada di Kuala Lumpur dengan saya, semua ini tak berlaku...

Jangan Suhaida! Jangan berkata begitu. Kau mula menyalahkan takdir.

Astaghfirullah al'adzim. Ya, Allah Berdosanya aku.

Suhaida..kan kamu da berjanji tak mahu guna perkataan KALAU!! kau tahu kenapa kan? tapi kenapa masih sebut perkataan tu!!

berdiam diri. hanya ada bayangan ibunda.

Sedih..Mak..anak mak dalam perjalanan pulang ke pangkuanmu. Semoga perjalanan ini sentiasa di dalam redha-Mu Ya Allah..
2 Responses

  1. Cinta Sufie Says:

    syukur kepala mak tak terhendak di lantai.
    InsyaAllah, 3 atau 4 minggu mak akan bertambah baik.


Jarimu menulis