Hari pertama
3.1.2011

Sesi persekolahan 2011 sudah bermula. Seronok melihat kanak-kanak melangkah ke persekitaran sekolah.
Ditemani dan dipimpini oleh mak dan ayah. aku tersenyum. Di dalam kelas pasti ada yang menangis, merengek kerana takut ditinggal ibu bapa, dan tak kurang juga yang teruja dan gembira untuk melalui persekitaran baru dan menemui rakan-rakan baru.

Aku juga punya anak buah yang turut melangkah ke alam sekolah, darjah 1 pd hari ini. Namanya Angel. Ku pasti kanak-kanak itu gembira. Minggu lepas ku pulang ke kampung halaman. macam-macam yang nak dibicarakan olehnya. bicara tentang cikgu, kawan-kawan, tak telupa juga, teruja tuk menunjuk kan pakaian serta buku-buku sekolah yang baru dibeli. aku, layan kan kerenahnya. Seronok. seolah melayan anak sendiri. Dari gaya nya, ku tahu kanak-kanak itu tak sabar tuk melangkah ke alam baru.

tanpa sedar aku turut mengimbas kenangan zaman sekolah ku. hari pertama persekolahan, dihantar oleh mak dan ayah menaiki Vespa. Mak kate, ku tak nanges seperti kanak-kanak lain dan tak banyak masalah bila menghantar ku ke sekolah. hah.boleh dibanggakan tu. =)

>semalam nonton berita, seorg kanak-kanak lelaki gaya nye nampak ganas, potongan rambut ala tentera, tapi menangis ketakutan bila dihantar ke sekolah. tersenyum ku sendiri.

agaknya anak aku nanti begitu..opss..berangan!
2 Responses
  1. alfiesyahril Says:

    haish...berangan kuat...ish3!


  2. Cinta Sufie Says:

    hehehe... entahla..sejak menjak ni, selalu sangat minda di luar kawalan.
    *wink


Jarimu menulis