Hey kamu! Stalker!
Stalker maksudnya si pengintip, atau si penyibuk hal org yang disukai atau dibenci.

Ape yang korang rase jika ade yang stalk korang? bangga? atau resah gelisah?
Tak kira la dimana pon. contohnya dalam dunia maya ni macam fb, blog atau apa-apa sosial network, atau juga di alam realiti. Mesti akan wujudnye si stalker. Cuma kita tak tahu atas kewujudannya.

Untuk ape mereka menjadi stalker?
Mungkin sekadar nak ambil tahu pekembangan org yang diekori, nak tahu bahagia atau tidak nya orang tu atau pon menjadi kan dia sebagai idola. Stalker yang bahagia, atau tanpa niat jahat, aku rase takde masalah. Tapi kalo stalker yang mempunyai PHD. itu bahaya. Atau pun stalker yang pasang niat yang busuk atau bahasa kasarnya ade niat yang jahat. owh, mintak dijauhkan.

Dan, aku rase aku mangsa si stalker. Cemana tahu? Sebab ade yang bagitahu. Dan bukti-bukti yang aku dapat.
Antara ciri-ciri dan aktiviti stalker.

1. Buat-buat call atau msg kononya salah no.. at last kantoi!
2. Buat account fb baru, menggunakan nama dan gamba profile org yang tidak dikenali, kemudian add si mangsa dengan niat nak tahu aktiviti si mangsa.
3. Baca blog secara diam. Mana tahu pasal blog? hmm..kalau da stalker, benda ni small matters je kan. Ini berbeza dengan kenalan atau kawan yang folow blog tanpe pengetahuan kita. Tak sama.
4. Mengekori kemana saja si mangsa pergi. <----yang ini bahaya.
5. Si stalker tahu dimana kita kerja dan kita tinggal, tahu siapa pasangan kita walaupon tanpa diberitahu. Pendek kata tahu segala-galanya nye la.
6. Dan mungkin banyak lagi cara.

Yang tak best nya.. da la kau stalker, lepas tu hati sendiri sakit. Sendiri tak puas hati. Hah ! Padan la muka! stalk la lagi. Loser betul! (ops maaf, terkasar sikit)
Sudahlah. Jangan ganggu hidup aku lagi. tak perlu nak susahkan dan bebankan hidup aku lagi. Aku Bahagia dengan hidup aku. Dan aku doakan kau (si stalker) dapat hidup dengan aman dan damai. Jaga kehidupan kau baik-baik.

Biasa nya yang jadi stalker adelah si peminat misteri atau si Ex. Kawan ku juga stalk dia punye ex-bf. Mungkinkah perkara ini normal? Entry ini ada kena mengena dengan yang hidup. Entry ini untuk "beliau". Sapa "beliau"? Hanya org tertentu yang akan faham..;)

Anda terasa. Mungkin bukan anda yang dimaksudkan.
3 Responses
  1. AnAtAnO Says:

    u pn stalker gakkan...haha


  2. Cinta Sufie Says:

    ann..
    u tau eh sape "kawan" yg i maksudkan..hehe
    kite kan same2 mengusha kan untuk si "kawan"..ngee~
    tu bukan stalker. sebab "si ex kawan" ade dalam fren list i.hehe


  3. milah hasan Says:

    hey i pernah je jd stalker.. tp smpai tahap "ter" salah dail number/send msj je la.. hahahahaha! hey. at least i admit it! tp tu dolu la~ dolu.. sekarang tak stalk sape2 pon..


Jarimu menulis