Pengganti Diri
Sekeping kad.. Sebuah cinta..

Saat titipan kata dibaca, mengalir titisan air mata. Sepi. Rindu. Itu yang dirasa. Ada kata sepi itu indah. Saya tak rasa keindahan dalam kesepian. Malahan hanya kerinduan yang menyakitkan.

Si dia sudah pergi. Pergi menjauh.. Perginya untuk masa depan yang lebih terjamin. Untuk mengejar cita-cita dan impian. Saya lepaskan kamu pergi. Kerana pemergian kamu untuk sebuah kehidupan. Saya akan tetap menanti kamu biarpun berganti purnama. Saya janji demi cinta kita.

Rindu. Sudah pasti hadir tatkala terkenangkan kamu. Rindu segala tentang diri kamu. Rindu senyuman kamu. Rindu gurauan manja kamu. Rindu gelak tawa kamu. Rindu nasihat dan kata-kata semangat dari kamu. Saya rindu segala-gala tentang diri kamu. Saya harap saya kuat dan tabah lalui kehidupan tanpa kamu di sisi. Kamu adalah sumber inspirasi..

Sepi. Ya, saya sepi. Kesepian mencengkam jiwa. Walau pun kamu jauh, tapi kamu tetap dekat di hati. Saya nak kamu selama-lamanya di hati ini. Saya rela kamu jauh di mata, tapi tolong jangan jauh dari hati. Tolong jangan. Saya tak sanggup. Saya tak sanggup nak hadapi sebuah kehilangan. Cukup la pengalaman yang lalu. Ianya sangat perit untuk dilalui. Kamu pun tahu sakit nya macamana..

Saya nak kita bersama menjaga cinta. Bersama menjaga sebuah perhubungan. Walau pun kita jauh..
Semoga cinta kita diakhiri dengan kemanisan. Semoga cinta kita diredhai oleh-Nya. InsyaAllah.

Saya percaya, Rindu akan menguatkan lagi sebuah perhubungan. Saya Sayang Awak, Alfiesyahril.
Setulus Hati...

Saya terharu dan terasa pilu..

p/s: Saya sering ditakdirkan Cinta Jarak Jauh.
1 Response
  1. milah hasan Says:

    oh. it touched my heart.


Jarimu menulis