bicara seorang bayi
ibu, kenapa ibu tinggalkan adik sorang-sorang..



adik sejuk, ibu. sejuk sangat. badan adik sakit. nyamuk dengan semut semua nak gigit adik. diorang ingat adik makanan diorang. adik taktau nak cakap macam mana yang adik sakit sangat.


ibu,kenapa ibu letak adik kat sini ibu? gelapnya tempat ni. busuk. tadi ada binatang bulu-bulu datang cium-cium adik. adik hampir kena gigit. ibu,mana ibu pergi? lamanya ibu tinggalkan adik sorang-sorang. adik sejuk ni ibu.


badan adik dah lemah,ibu. badan adik dah biru. mana baju adik yang cantik-cantik dan comel-comel ibu? kenapa ibu balut adik dengan kain batik je? ada kesan darah adik lagi ni, busuk la ibu. adik tak tahan bau darah ni.


ibu, adik lapar. belum masuk apa-apa lagi dalam mulut adik ni, ibu. ibu, adik dahaga sangat-sangat. adik dah penat menjerit panggil ibu, tapi ibu tak datang pun. ibu pergi mana ni? lamanya. perut adik dah pedih. adik nak rasa susu ibu. mesti sedap, kan?


ibu, dulu kan sebelum adik kena keluar untuk hidup dengan ibu, adik takut sangat! adik takut kalau ibu jahat. rupanya ibu baik sangat! ibu jaga adik seama adik dalam perut ibu. adik sayang sangat dengan ibu! tapi kan, kenapa ibu tinggalkan adik kat sini? adik nak ibu..


dulu kan,pemilik jiwa adik cakap pada adik, yang permaisuri akan jaga adik kat dunia. permaisuri adik cantik sangat! ibu-lah tu permaisuri adik. ibu cantik tau! adik comel tak ibu? pemilik jiwa adik cakap,nanti ibu akan jaga adik macam nyawa sendiri. dia cakap jugak yang adik akan pakai pakaian yang cantik-cantik, bau wangi-wangi, perut pun kenyang je.


tapi bila adik tengok keadaan sekarang ni, tak sama pun macam tu.

adik sedih.

kawan adik pun ada sorang tu, ibu dia tinggalkan dia kat longkang je. kesian dia, ibu.


eh,ibu. nanti bila ibu datang nak ambil adik kat sini, jangan lupa bawa ayah sekali ye. adik teringin nak tengok ayah. adik sayang ayah jugak tau!


ok lah ibu, adik tak larat nak cakap banyak-banyak ni. nafas adik taknak keluar dah. pemilik jiwa adik jemput adik pulang ke syurga. adik nak bersihkan diri dulu sebelum jumpa ibu. :)


ibu, nanti kita jumpa kat sana ye. adik rindu ibu. adik rindu ayah. adik doakan ibu sentiasa bahagia dengan hidup ibu.


ibu jangan lupa ambil adik ya! bawa ayah sekali.

sayang ibu! sayang ayah!

adik balik dulu..



~sila letakkan diri anda di tempat bayi terbuang. kasihan mereka.~


marahnya seorang juwita
3.00pm
5 Responses
  1. tulipsufie Says:

    wwaaaaaaa!!!!! sedey!!! sangat sedey.....yg blm jadi ibu pun boleh begenang air mata..ini kan pula sy seorg ibu..yg membuang itu bkn ibu-tapi eee.taktau nk kategori mana..sbb binatang pun sayang anak


  2. Neko D. 13 Says:

    k.tsu, selamat berkenalan dgn kakak saye kat atas tu....nyampah je ngn beliau sb selalu muncul di belog dan fb kwn2 saye...haih...



  3. Cinta Sufie Says:

    hai sis..salam kenal..
    hmm..cedih kan.. diorg ni memang kejam!!

    odah~ alamak..name sis kamu same ngan nama pena saye la..hehe


  4. alfiesyahril Says:

    binatang pun sayangkan anak..kalau macam ni nak kategorikan sebagai ape?sbab lagi hina dari binatang...mungkin jibauk agak sesuai


Jarimu menulis