Hari Untukku
16 September 2011.
Syukur Alhamdulillah. Genap usiaku yang ke 27 dan aku masih diberi peluang dan dipinjamkan nyawa sehingga ke hari ini.
Diberi kesempatan untuk memperbaiki diri dan mendalami  erti kehidupan yang sebenar.
Kebahagiaan, Kejayaan,  Kegagalan, Penderitaan,  adalah rencah yang harus ku harungi di dalam kehidupan yang fana ini.
Walau terkadang aku lemah dan khilaf mentafsir dugaan yang diberi untukku namun ku tahu, Engkau sentiasa ada di saat susah senang hamba mu ini.
Aku sentiasa sedar di dalam kehidupan ini, Allah sering menguji hambaNya samada aku sebagai manusia mampu hadapi setiap ujian-Nya atau pun tewas di pertengahan jalan.
Saat aku diuji dengan kesusahan, Insya-Allah aku  mampu hadapi, walau rebah beribu kali aku masih mampu bangkit berdiri.  Namun di saat Allah berikan ujian dengan kejayaan  aku bimbang akan tewas dengan ujian nya yang satu ini. Khuatir aku akan terlupa pada rumput yang dulunya ku pijak, dan hanya memandang pada langit yang tidak tercapai tangan..
Jangan. Jangan biar aku hanyut dan menjadi seseorang yang bermegah pada sesuatu yang bukan abadi. Rendah diri. Rendah kan diri serendah mutiara di lautan dan kembali ke pangkal jalan.
Bukakan mata hati agar aku berubah kearah kebaikan. Dan menuju ke jalan yang di Redhai Mu, Ya Rabb.
“Ingat tujuan kita hidup” Peringatan dari seseorang yang tidak pernah aku lupakan…
………………………..
Sambutan Kemerdekaan kali ke-54 disambut dan diraikan sempena Hari 1 Malaysia pada 16 September ini. Dan aku turut merasai kemeriahannya  walau aku tidak hadir pada majlis sambutan tersebut.
Berkuatkuasa pada tahun lalu, 16 September diistiharkan sebagai hari Cuti Umum, dan aku salah seorang yang bertuah kerana tarikh kelahiranku sama tarikh dengan penubuhan MALAYSIA.
Salam Kemerdekaan ke-54, Selamat hari Malaysia dan Selamat Ulangtahun ke-27 Buat Diriku.

Aku Anak Merdeka,
Suhaida
3 Responses
  1. Neko D. 13 Says:

    k.sue, happy birthday to you! kita doakan k.sue sentiasa dikekalkan kesihatan yg baik. love you :)


  2. Cinta Sufie Says:

    terima kasih odah. love you too :)


  3. happy birthday putri hirda..


Jarimu menulis