Hari Keluarga JPSM
Ahad, 23 Januari 201

Aktiviti hari minggu yang lepas-terlibat dengan Hari Keluarga Jabatan Perhutanan Semenanjung Malaysia yang diadakan di Wetworld, Pedas, Negeri Sembilan.
Penyertaan pegawai serta ahli keluarga yang sangat memberangsangkan. Dapat berkenalan dengan ahli keluarga staff-staff. seronok bila melihat mereka membawa anak-anak kecil, ibu bapa serta ahli keluarga yang lain.
Aku, pergi bersama rakan sekerja. Nak bawak family, mereka jauh di Johor. Masih ramai staff di jabatan status nya masih bujang. Jadi ape salah nye pergi sendirian kan..

Sukaneka 12 tahun ke bawah.
hah..ni adelah aktiviti paling best. nengok aksi kanak-kanak yang riang ria sertai permainan yang disediakan. Kanak-kanak yang cumel-cumel. Paling suka bila lihat aksi kanak-kanak diantara usia 5-7 tahun. genit dan aktif. rase nak culik! mereka bertanding, yang dewasa-dewasa tepi padang yang semangat nye lebih. menjerit dan memberi sokongan.  seperti berada di sukaneka kanak-kanak tadika. Seronok sgt!


serpihan penyokong! (nak pedajal orang je dak muncit tu)


Sukaneka untuk golongan dewasa.
Disebabkan terlewat daftar, hanya dapat sertai 2 permainan saja. Bowling padang yang menggunakan sebiji kelapa, serta permainan "semakin jauh, semakin sayang". Nama game best kan. walhal hanya permainan membaling telur pada pasangan dengan jarak yang telah ditetapkan. 8 pasangan yang sertai game balingan telur itu. Semua penyertaan adalah pasangan suami isteri, tapi kami tidak. Hanya rakan, "Sue dan Amy". Dan aku saja wanita yang menyambut balingan telur. Tapi kecundang pada jarang 120 meter. Hanya menang gaya! hehe

Ini amy-si pembaling telur.

Sungguh-sungguh bila bermain!

akhirnya pecah jua..

ayat orang pasah..kalah menang adat pertandingan..eceh!
Tetap bawa pulang hadiah No 3 untuk game bowling kelapa. hehe.

Cabutan Bertuah!
No 029!! Buat pertama kali no cabutan bertuah ku naik. selama ni xpenah ada tuah agaknya. hehe. dapat cabutan top 10 dari 70 cabutan. hadiah rice cooker. Buat simpanan saja. Kat rumah da ada dan masih boleh digunakan. Atau mungkin akan di recycle tuk diberi hadiah perkahwinan rakan. hehe. Tak baik membazir.

Penghibur bersama hadiah Grand Prize..

Aktiviti tambahan.
Selesai majlis, pakaian ditukar, dan terjun ke kolam sekitar wetworld. Berenang sikit-sikit, main gelungsur guna boya dan jerit-jerit. Jeritan seperti bermain roller coaster! Orang tak ramai, jadi berkali-kali naik tangga dan main gelungsur. berkali-kali juga menjerit. puas tau dapat jerit..tak da org nak marah2. hehe.
last aktiviti, berendam dalam kolam air panas sampai badan melecur. Mungkin lemak-lemak banyak da pecah. Mau cuba? Mari la ke Wetworld Pedas. Best!
2 Responses
  1. The Innocent Says:

    wahhh............... ade gambo! hebat hebat..hehhee.. not bad for a beginner.. byk gak blog, plus ade gambo lagik..hehheee.. caiyok!


  2. Cinta Sufie Says:

    selamat berblog ye ayu!


Jarimu menulis