si demam yang tak jadi singgah..
semalam badan aku rase tak sedap sangat.
otak terasa berat, badan letih, minda penat, mate pedih, tulang tulang rase lemah..
simptom simptom nak demam tu da serang tubuh mongil aku..
oh..aku perlukan rehat..ye rehat!!
aku kene tido tuk kembalikan tenaga yang aku dah gunekan selame 3 minggu..

susah betul aku nak lelapkan mate malam tadi..
mate terkebil-kebil mengadap syiling yang kosong.. sekosong jiwe aku..
eh jiwe aku x kosong.. dah ade isi... :)hehe
dan..akhirnye aku terlelap jua...tapi aku pon tak tau pukul berapa aku da ade dalam dunia yang hanya
roh aku je yang tahu..
 tiada mimpi indah..tiada mimpi ngeri..
yang aku pasti, aku bangun pukul 14.00p.m.. hahhaha

tak kedengaran pulak bebelan seorang ibu tuk anak dara kesayangan dia yang bangun lambat..
pelik pulak aku..biase kalau aku bangun kul 8 atau 9 pagi pon mak dah bising..
mak memahami anak dara die ni penat kot..ehhehe..sayang mak!
bile aku bangun pagi petang tu..aku dapati badan aku segar...sihat...
yesss!!! aku tak demam...
aku cume perlukan tido lebih 12 jam..hehhehe..
aku tak perlukan ubat tido atau pil khayal..
tapi aku leh tido cam orang makan panadol 10 bijik.. rasa cam hebat lak!!

alhamdulillah..
aku memang jarang diserang demam... tapi sekali aku demam, seminggu badan aku tak leh pakai..
terbaring je.. nak gi tandas pon tak larat, kene ade yang papah..
aku masih ingat 4 kali aku demam teruk..semua lepas aku aku kerah otak..
yang 1st mase abes UPSR.. hari terakhir upsr-paper matematik (hari khamis)..
abes je exam, aku terus demam panas.. nak kayuh basikal pon tak larat..
terpaksa tumpang basikal kawan..basikal aku, orang lain yang bawakkan.. (tak ingat siape)
seminggu aku terbaring depan tv.. demam-demam pon nak ada hiburan jugak..
tak kan aku nak terperuk lam bilik je kan..hehe
orang yang bertanggungjawab jaga aku-tentulah mak yang aku sayangi..
terima kasih mak saya!

kali kedua aku demam, lepas PMR .. dan kali terakhir di UPM tahun 2006 rasenye..
sekarang dah 2010, dah lame la.. 4 tahun antibodi aku ni bekerja keras..
antibodi yang aku dapat dari susuan ibu selame 2 tahun..
adik beradik yang lain menyusu sampai 4-6 tahun..tapi aku je tak.
tapi nak wat cane, mak aku cakap aku yang tolak bile dihulur.. susu lembu pon aku tak mau..
umur 2 tahun pon dah pandai demand dan memilih tau.. patut la sekarang pon aku tak minum susu lembu..

kecik-kecik lagi aku dah rase kasihan kat mak.. kalo menyusu lebih 2 tahun tu kan da kire hisap darah mak..
bukan hisap susu.. kan? entah la..aku pon tak pasti la pasal ni.. takut salah fakta lak..
oklah..masa untuk melayan kerenah anak-anak ku..daaaa...


psst:-sekarang aku dah pandai minum susu HL Marigold bersama kokocrunch tau.. sedapppp...
 
6 Responses
  1. alahai..ciannyer dier..
    make sure u get enough rest..
    don't push urself too much..
    there's a ppl who worried bout u out there..


  2. Cinta Sufie Says:

    thanks along..
    its ok.. owg sihat je..
    cume penat dan perlukan rehat secukupnye aje..
    yang penting selere makan tetap ade..hehe


  3. lol..
    tu pasal makin membulat eh?
    no problemo with that..
    as long as u healthy enuff..
    that would make me happy..


  4. alfiesyahril Says:

    yang penting...kena jaga kesihatan tu ye,kerja2 jugak, tapi health first ok?


  5. Neko D. 13 Says:

    leklok yer kak sue yer..jgn sampai jd kurus. xcomei nnt..hehehe


  6. Cinta Sufie Says:

    baikla..saye akan jage kesihatan..
    =)


Jarimu menulis