Hijrah: Hati di sapa
Assalamualaikum. Salam penuh keinsafan :)

Alhamdulillah. Hati ku telah di sapa..
Disapa agar melakukan perubahan dan memperbaiki diri menjadi seseorang yang lebih baik.
Sebuah penghijrahan dalam diri, yang telah lama hanyut dengan keindahan dan keseronokan duniawi.
Sapaan yang dulu nya aku abaikan dan biarkan di bawa bayu.
Di biarkan sapaan itu terus menjauh dari diri yang penuh dengan calit dosa...

Namun kini, sapaan itu telah ku sambut dengan sepenuh hati, dan dengan keikhlasan.
Sehingga aku telah temui sesuatu yang aku cari selama ini.....iaitu diri AKU sendiri.
Adakah ini Hidayah Allah untukku? Jika benar, Alhamdulillah.

Tersenyum dan terasa tenang.

Semoga perubahan yang terjadi pada diri ini, berkekalan dan membawa aku ke arah yang lebih baik dan diredhai-Nya. Ya, masih banyak lagi yang aku perlu perbaiki, dan akan ku lakukan secara perlahan dan mengikut kemampuanku... Semoga insan-insan di sekeliling ku sentiasa menyokong perubahan yang ingin aku lakukan.... Insya-Allah.

"Wanita hiasan dunia, Seindah hiasan adalah wanita Solehah"

......Mampukah aku menjadi hiasan terindah itu?:(

Pengemis Iman,
Suhaida
2 Responses
  1. ratukasih Says:

    insyaAllah...... jika perubahan itu ke arah kebaikkan....... Allah pasti bersama2 kita......


  2. Cinta Sufie Says:

    insya-Allah. Semoga hidup kita diredhai dan mendapat Rahmat Allah.


Jarimu menulis