andai masa terhenti..
mahu ulang semula..

minggu lepas minggu yg seronok bagiku.. pengalaman baru..
pertama kali jejakkan kaki ke Central Market.. banyak betol unsur kesenian di situ..
aku tertarik.. lebih tertarik tatkala melihat para artis melukis dan melakar di kanvas putih sehingga terhasil satu lukisan yang cantik.. aku terkesima melihat lukisan-lukisan itu..
indah..cukup indah.. gambar pemandangan sebuah kampung, bendang yang terbentang luas..
aku akan dapatkan satu bila aku mampu suatu hari nanti.. aku mahukan dinding rumah ku tergantung satu atau lebih lukisan berunsurkan pemandangan lebih lagi pemndangan sawah bendang yg terbentang.. aku suke..sangat suke..
aku mahu melukis, tapi aku tak dikurniakan jiwa seni seperti itu.. aku hanya mampu mengagumi..

tujuan utama aku ke central market untuk melihat aktiviti Busking di sekitar CM..dah lame aku ingin kan.. tapi rezeki tidak berpihak padaku..laluan itu ditutup kerana aktiviti pengubahsuaian mungkin.. kecewa..
mungkin lain masa ade peluang untuk ku menyaksikan aktiviti itu..

perjalanan diteruskan ke Dataran Merdeka.. berjalan kaki..
oh..rupanya CM tu dekat je dengan dataran..aku baru tahu.. sekian lama aku di kl, baru kini aku tahu..
merehat kan kaki di situ..
di situ terdapat sekumpulan rombongan pelajar sekolah.. terkenang ketika aku mengikuti rombongan sekolah selepas UPSR.. gelagat ku mungkin begitu juge.. teruja.. bergambar bersama kawan dan guru pengiring..
aku tersenyum sendirian.. menerawang..

...abes...
 
hehhehe....bende dah lame berlalu baru ade mase nak tulis.. tapi perjalanan tergantung..
xsempat nak abes kan.. nak main ngan baby aira.. hiii


terima kasih atas pengalaman itu..  terima kasih turuti keinginan ku untuk ke CM..

=)

~ade masa nanti nak gi sensorang la.. nak nengok Busking tu jugak..cube berani kan diri..huuu~
3 Responses
  1. LaVeNdrA Says:

    penulisan yg menarik..sy suka! =)


  2. Cinta Sufie Says:

    hehehe...menarik ke?
    macam carca marba jek..
    aniway..thanks fira..


  3. LaVeNdrA Says:

    caca marba tula yg menarik..hehe


Jarimu menulis