Sangkar kehidupan
aku sering terperangkap..

bila kita ingin kan sesuatu, kita berusaha untuk mencapai dan menggapainya agar menjadi milik kita..
menggembirakan hati kita.
tapi..bila sesuatu itu bukan yang kita inginkan.. kita akan biarkan ia berlalu mengikut arus..

tolong...
jangan biarkan aku melakukan sesuatu perkara hanya kerana ingin menjaga hati..
sedangkan di hati tak pernah menginginkannya..
aku khuatir..
aku tak mampu melakukan dengan sepenuh hati serta  kerelaan hati..
aku tak mahu melakukan nya atas desakan dan paksaan.
aku kenal diri aku..aku kenal siapa aku..
bila aku tak pernah inginkan..aku pasti itu tetap takkan jadi sesuatu yang akan aku inginkan..

mulut berkata "iya"
sedangkan hati bungkam mengatakan "tidak"

aku tak mahu itu berlaku..
aku tak nak jadi hipokrit..

cukup.. cukupla apa yang telah aku lalui..
melalui jalan yang bukan pilihan hati..


~~arrgghhh..aku tak nak masuk koir la...~
3 Responses
  1. alfiesyahril Says:

    takkan pasal koir je? ok je tu....try dulu


  2. Cinta Sufie Says:

    xlah..bukan pasal koir semate-mate..
    ade kisah di sebaliknya..
    koir..mau tarik diri la..huuu..


  3. milah hasan Says:

    kite biase dgr org kate, ikot hati, mati.. ikot rase, binase.. jd kite nak ikot ape? ikot suke! hehehe boleh ke? XD


Jarimu menulis