kuih raye..
kuih tunjuk?
banyak pilihan..berwarna-warni.. ade mahal..ade murah..
ada sedap, ada rasa cam entahapehape..
malam raya pasti ade lelong..
tapi itu bukan pilihan ku..

aku tetap dengan cara ku.. kuih buatan sendiri..
kalau ade terbeli kuih tunjuk pon, sebab atas dasar jage hati kawan-kawan kan..
kawan-kawan yg jual.. kang x beli, kicik hati..
tapi kuih tunjuk yang perisa coklat je akan dibeli..

soalan yg sering kali ditanye..

nape rajin sangat buat kuih sendiri.. kuih tunjuk kan lagi senang, banyak pilihan..

soklan yang paling aku suke nak jawab..
ya..memang aku suka buat kuih sendiri..aku tak suke kuih tunjuk..
sebabnya..
  • aku dapat feel raye bile aroma kuih dari oven menusuk ke rongga hidung..syahdu~
  • rase sangat puas bila kuih yang aku buat tu menjadi..
  • dan  tak kisah kalo kuih yang aku buat tak menarik dan x sesedap kuih tunjuk yang  berlambak di pasaran..
  • aku suke bile anak-anak buah duduk sekeliling aku sambil tunggu kuih-kuih siap diproses. (walaupon diorang selalu amek tepung uli wat cam tanah liat..huhu.. tapi takpe, makde x marah pon..=)
  • dan pastinya akan berkongsi rase dengan org yang aku sayang.
tapi tahun ni, aku beroperasi sorang-sorang je.. sadis..
eh tak..ada gak dapat beroperasi sejenis kuih ngan kawan-kawan..
terima kasih arnina dan  baiah..

oh..xsabarnya nak berkebaya merah di pagi raya..=)

salam aidilfitri..
~layan lagu seloka hari raya~
4 Responses
  1. shafina Says:

    selamat hari raya hirda.
    nak kuih kau buat tu.


  2. Cinta Sufie Says:

    selamat juga..
    meh la datang beraye kat johor..hehe


  3. alfiesyahril Says:

    yang penting, popia tu memang sedap...terima kasih kekasih =)


  4. Cinta Sufie Says:

    sedap ye??nak lagi x??
    stok kat kg kan da abes..hehe


Jarimu menulis