Sepi seorang diri
Mereka bertanya, mengapa aku menyepi...
Mengapa aku menjauh pergi...
Mengapa tiada nukilan tentang ape yang aku lalui...

kepedihan, kesakitan, penderitaan jiwa yang melanda aku selama ini...
Hanya aku yang rasai..
Berdiam  diri...
itu yang aku lakukan di ketika ini..

aku menulis..
tapi bukan disini..
cukup sekadar untuk diri sendiri,
agar aku berhati-hati dengan kemungkinan yang akan terjadi..

di diari peribadi..
dan juga diari hati..
bukan untuk menagih simpati..

bimbang segala luahan hati akan memakan diri,
dan membuka aib manusia yang menyakiti hati...
kerana segalanya telah terjadi..

semoga ianya menjadi pedoman dalam menyusuri hidup ini...

Aku percaya dan aku yakini..
hidup ini tak seindah mimpi..
ini realiti yang perlu di hadapi
bukan lagi fantasi penyeri malam hari..

Sendiri, Aku berjalan seorang diri,
mendekati pencipta Abadi..
agar aku tidak lari lagi..
demi mencari harga diri..

Insani.
0 Responses

Jarimu menulis