Baju Melayu dan Ayah.
salam.

aku menulis entry ni sebab hati aku sedikit tersentuh dengan entry dari blog yang aku tak pasti siapa orangnye..
aku sedang mencari tips-tips menjahit yang dikongsi oleh blogger. yela, aku minat menjahit, tapi kebanyakkan aku belajar sendiri tanpa ke kelas persendirian..

Entry tersebut hanya menceritakan di adicabar oleh ayah nya untuk membuat baju melayu, dan hujung entry ayah nya segak memagai baju melayu buatan blogger tersebut. dan aku pasti ayah nya pasti berbangga dengan hasil kerja tersebut....

oleh kerana ia cerita kisah seiorang ayah... tanpa sedar, hati aku tersentuh lalu aku terkenang diri aku yang tidak mempunyai ayah..

kalau ayah aku masih ada...aku pun mahu jahitkan baju melayu khas untuknya, agar ayah kelihatan segak sentiasa. Dan ayah mesti menghargai hasil tangan ku dan berbangga dengan aku... dan aku mahu katakan padanya, inilah anak ayah yang telah dididik oleh isteri ayah dengan sempurna. 

tapi itu semua tak akan terjadi...

hanya dalam mimpi..

dan air mata aku terus mengalir di pipi..

p/s: Aku rindu ayah.. Semoga kita bertemu di Syurga...:')

Anak Kecil Ayah.
UDA
2 Responses
  1. Anonymous Says:

    skang dah ada en.suami...be happy =)


  2. Cinta Sufie Says:

    Alhamdulillah.
    happy ending tu wujud dalam reality sebenarnya.:)


Jarimu menulis