25 Mei 2013
"Aku terima nikah Suhaida Binti Mohamed dengan Mas kahwinnya RM22.50 tunai"
"SAH"


Alhamdulillah. Dengan sekali lafaz aku telah  menjadi isteri yang sah buat Alfiesyahril Anewar bin Ahmad. Aku memanjatkan kesyukuran yang tidak terhingga pada-Mu Ya-Rabb. Semoga ikatan suci ini dapat membawa kami ke Syurga-Mu.

Aku selaku hamba hina hanya mampu bermohon pada-Mu agar Redhai perkahwinan ini, dalam usaha kami membentuk sebuah keluarga Sakinah Mawaddah Warahmah. Tenang. Bagaikan tiupan angin menghembus ke wajah, setenang itu yang aku rasakan saat si dia melafaz ijab.

Sujud syukur.

Buat pertama kalinya solat ku di imam kan seseorang bergelar suami.. Ya, Allah tak mampu aku ucapkan dengan kata-kata betapa bersyukurnya aku saat itu. Impian aku selama ini dimakbulkan Ilahi. Alhamdulillah. Alhamdulillah.

Air mata kesyukuran membasahi wajah..

Ya Allah, aku bermohon pada-Mu, lindungilah bahtera ini dalam menuju ke syurga-Mu. Kurnia kanlah kami anak-anak yang soleh dan solehah, dan lapangkanlah hati kami.

Aku yakini pada-Mu, ini yang terbaik untuk ku dan zuriatku di dunia dan di akhirat.

“Dan di antara tanda-tanda kekuasaan-Nya ialah Dia menciptakan untukmu isteri-isteri (pasangan) dari jenismu sendiri, supaya kamu cenderung dan merasa tenteram (sakinah) kepadanya, dan dijadikan-Nya diantaramu rasa kasih (mawadah) dan sayang (rahmah). Sesungguhnya pada yang demikian itu benar-benar terdapat tanda-tanda bagi kaum yang berfikir” (Ar-Rum : 21).

Cinta ini milik kita.
~Cinta SuFie~
2 Responses
  1. yatt Says:

    tahniah.. :).. upload r gambo kawen :)


  2. Selamat melayari hidup berumahtangga.


Jarimu menulis