Lawatan ke Tanjung Karang
16 dan 17 April 2011..

Aku diberi kesempatan sekali lagi untuk menjejakkan kaki ke Tanjung Karang. Peluang tak kan dilepaskan. kerana aku pasti ade sesuatu yang menantikan ketibaanku. Telah lama aku impikan untuk menyaksikan keindahan dan menghirup udara segar di sini. Saujana mata memandang. Tiada bunyi bising, tiada asap mahupun jerebu kota. Segar, segar dan segar.

Sebelum aktiviti lawatan ke kawasan bendang, kami jalan-jalan di pekan tanjung karang dulu.. makan durian.

Durian ni sedap dan rasa lagi sedap bila makan bersama-sama rakan. pastu nengok orang ramai pun makan kat situ jugak. Memang meriah.

Lepas makan durian, barulah aktiviti yang utama. hehe. Aku agak jakun dan sangat excited bila jejakkan kaki kat sawah.. =) berlari, melompat dan untuk seketika aku lupe akan usia ku..hehe. tapi takde orang pun kat kawasn tu. Ni kali kedua dapat jejak ke area sawah. 1st time tahun 2008 di Sekinchan. tapi hanya dapat tengok saje lagi pun aku dtg kerana ziarah bapa seseorang meninggal. tak manis pulak nak jalan-jalan suka hati.

Kegembiraan tak dapat di gambarkan dengan kata-kata. Dan pada aku, mereka yang tinggal disini beruntung kerana ditakdirkan hidup di kawasan yang menarik dan tenang macam ni. Mereka yang tinggal di bandar pasti teruja bila sampai ke tempat macam ni. dan mungkin ada juga yang tak heran sedikit pun.


Panorama yang indah adalah saat terbit dan terbenam nya matahari. Cukup indah dipandangan mata.
Jadi bila kamu ada kesempatan sila-sila la jejakkan kaki ke sini. kamu pasti akan temui ketenangan. Saranan ni juga untuk mereka yang dilanda kekecewaan dalam percintaan atau kehidupan.

Yang pastinya aku suka suka dan suka tempat ni. Ada masa nak datang lagi.
Makcik dan pakcik di kampung ni pun ramah dan mesra. Seronok dengar orang jawa berborak walaupun tak paham sepatah hape pun.hehe

 nadiea dan sue (baju baru ni)


Sebenarnya tujuan utama datang ke tanjung karang ni sebab rakan seopis "Nadiea Mahfuz" ni tunang. sambil selam minum air la kan..hehe

Tahniah kepada Nadiea dan Zaim. Semoga jodoh korang berkekalan hingga ke akhir hayat..

~TAMAT~

3 Responses
  1. milah hasan Says:

    gambar nombor 6, like!!

    sekarang paham tak kenape saye sukeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee kampong saye? :)


  2. Cinta Sufie Says:

    faham! faham! best sangAT..
    lau ade laut berdekatan lgi best kan..
    k.su suke la!


  3. milah hasan Says:

    kak sue.. laot dekatlah.


Jarimu menulis